یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 19 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
سرخط اخبار شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۷:۴۰:۴۰

تولید میدان نفتی الوند ۲ برابر می شود
ایران دریلینگ: صادق توسلی تشریح عملکرد میادین سکوی نفتی نصر، گفت: میدان الوند 11 چاه دارد که با گذشت زمان دچار افت فشار شده اند، بنابراین قرار است که این چاه ها پمپی شوند.معاون سکوی نفتی نصر در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا: با بیان اینکه میدان الوند یک میلیارد و 700 میلیون بشکه نفت درجا دارد، خاطرنشان کرد: با حفر 11 حلقه چاه جدید پمپی تعداد چاه های میدان الوند به 22 حلقه افزایش می یابد.توسلی گفت: این پروژه در اواخر سال 93 یا ابتدای سال 94 به بهره برداری خواهد رسید.

وی یادآور شد: اولین قرارداد بیع متقابل نفت در سال 1377 برای توسعه میدان الوند و با مشارکت شرکت توتال فرانسه اجرا شد.معاون سکوی نفتی نصر ادامه داد: در میدان الوند روزانه 10 تا 20 میلیون فوت مکعب گاز همراه سوزانده می شود که قرار است با نصب کمپرسورهایی، گازهای همراه به واحد ال.ان.جی جزیره سیری ارسال شود.توسلی اظهار داشت: تا سال آینده با نصب این کمپرسورها، گازهای همراه برای تامین خوراک واحد ان.جی.ال به جزیره سیری ارسال خواهد شد.

سکوی نصر در 14 کیلومتری جزیره سیری واقع شده و تولید میادین نفتی الوند، دنا، سیوند و نصرت را جمع آوری و به تاسیسات جزیره ارسال می کند.میدان الوند در 50 کیلومتری غرب جزیره سیری واقع شده و شامل دو سکو است. این میدان دارای 11 حلقه چاه افقی تولیدی است.نفت میادین سیوند، دنا، نصرت و الوند در سکوی بهره برداری نصر جمع آوری و پس از فرآورش اولیه توسط یک خط لوله 16 اینچی به طول 33 کیلومتر به جزیره سیری منتقل می شود.فاصله این جزیره تا مرکز شهرستان ابوموسی که در قسمت شرقی جزیره سیری واقع شده در حدود 27 کیلومتر است.


  کد خبر : 88
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :